onsdag 5 december 2012

Flykten från New York

- Detta var sista bussen, nu stänger vi ner trafiken, sa busschaffisen när vi kommit till Gullmars.

So far, so good. Anlände lite för tidigt till ett av mina absoluta favoritlunchhak - LOCANDA på Mäster Samuelsgatan 60. Spillde upp en kaffe innan mitt sällskap skulle komma och kände mig som hemma.


- Här ÄR du hemma, detta är ditt ställe! sa Philip som äger stället. #stammis Han vet verkligen hur man får kunderna att känner sig som hemma, I like him å samma gäller hans alltid lika utsökta mat.

Ute fortsätter snöandet och från skolan ringde ett av barnen, de skulle stänga stället. Inga bussar går. De går, hem. De ringde nyss och det verkar gå sisådär.


Bokar om morgondagens flyg till i kväll i stället för att chansa tidigt i morgon - som vi ändå har som backup-plan ifall i kväll inte funkar. Tänker på gårdagens konferenstema - Risksamverkan - och på min story och mina tankar om Snake Plissken, Flykten från New York ni minns, från 1981.


Det var en tid i stadens historia då allt gått fel. Snake var The Duke of NY. Presidenten störtade i sin kapsel, ja allt det där kan ni ju redan. What a mess.


Dagens utländska regeringsbesök är inställt och jag lyssnar på suggestiva toner från Snake-filmens musik - en resa i tid och rum. Ska ni lyssna på någon av dem så börja med låten Main Title och gå sen vidare med ûber coola The Bank Robbery. Tänker på min vapendragare Nicklas A, från åren 1980 - 1988, miss you broder - ringer inom snart!

Nu mot World Trade här i STHLM, dags för leverans - dags att prata verksamhetsstyrning och dess koppling till beslutsfattande. Dags att avslutningstala, dags att gå all in. I love!

glada//doc.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar