måndag 21 maj 2012

...lite saknad samma tid - varje år!

Alltså, man ska ju inte hålla på och sakna en massa grejer utan i stället vara glad för allt det man har - eller hur? Så är det, men ibland saknar jag ändå.


Brummmm...., i helgen såg jag alldeles för många som väckte minnen till liv. Redan när jag möter en HD Night Train så känner jag igen den på "en mils avstånd" på gaffelkronan - så sexig, så snygg.

Åsså ljudet, längden på hojen och hänget över den långa tanken.

Mmmm...., minns och längtar tillbaka för en stund - 70-vägar på kusten, färjan vid Kvarsebo och långa svepande kurvor på Vikbolandet med hav av gula fält omkring.


En övernattning på Södersköpings Brunn och sen vidare ut i det fria. Skulle jag vilja ha en igen? Både jag och nej.

Hjärtat säger JA och hjärnan säger NEJ. Denna gång får hjärnan bestämma, som tur är.

VroooooM!//air

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar