lördag 12 maj 2012

Ett av livet största gåtor

Fixar i tvättstugan och filosoferar en smula. En av de stora - kanske den största av dem alla - gåtorna tornar ånyo upp sig framför mig. 

Tuesday, Onsdag, Thursday, Saturday - en (1) st av varje - men var är deras kompisar?


Äter tvättmaskinen strumpor, svävar de iväg när vattnet blir runt 40 grader och om det är så varför försvinner bara en av två? Frågorna är många, svaren få.

Låt mig gärna veta om ni är det hela på spåren, har själv kört fast alldeles och behöver lite "bevis" för att det inte är mitt fel varje gång ngt dylikt inträffar.

Glad helg, säger glada//doc.

2 kommentarer:

  1. Det är underklädesgnomernas fel. Finns ett South Park avsnitt som förklarar allt. Jag tror dock att de kan behöva lite hjälp av en beslutsdoktor. Deras business plan ser ut så här:
    1 Collect Underpants
    2 ?
    3 Profit

    Tyvärr har steg två fallit i glömska sedan generationer, men det var nog en bra ide till att börja med.

    SvaraRadera
  2. Jag roar mig med att räkna udda sockor ibland. Uppemot 13-15 stycken har har jag kommit upp i. Obegripligt. En gång hittade jag några som fastnat i kardborrebanden på en jacka som tvättades samtidigt, men annars är de spårlöst borta.
    Så den här gången är det inte ditt fel:-)

    SvaraRadera