fredag 11 maj 2012

Torsdag

Började med att gå fel, hade kollat på kartan och konstaterat att förmiddagens gig skulle gå av stapeln bara ett stenkast från mitt kontor på Tegnérgatan.

Kom in på Konferenscentret på Holländargatan 17 och märkte att ingenting stämde, ni vet sådär som när man är ute och reser och vaknar på ett hotell och måste tänka till en extra sekund för att få ordning på världsläget.


www.hitta.se -> Olof Palmes gata 17. Där väntade en underbar grupp på en årsstämma. Ibland stämmer allt bara SÅ bra, så oväntat underbart bra. Tack Mia N. och alla ni andra!

---===swoosH in i taxi och störta ut till Kista för lunch i forskningstecken och därefter dags för frun att spika sin avhandling. Nu hänger den där till allmän beskådan och granskning till det är dags att försvara den 31 maj!


Tillbaka till kontoret, telefonmöte och sen frissan för att ta höjd för TV-inspelning på måndag.

Sen promenad till Norrtullsgatan 12 för att delta i ett fantastiskt event arrangerat av Academy of Excellens. Det gamla vackra bryggeriets lokaler kokade av kreativitet där närmare 200 entreprenörer minglade, åt middag och lyssnade på mig och Mia T.


Redan innan middagen avhandlades allt mellan himmel och jord, vi talade helt enkel om ALLT:-)

…och när det var dags att kliva upp på scenen så eldade arrangörerna  - det utmärkta värdparet Therese Albrechtson och Gustav Oscarson (se bild nedan)  - upp publiken till en milt uttryckt ”högre nivå”.


Jag har fått riktig ståpäls vid två påannonseringar, första gången var vi Inspirations Day i Göteborg i höstas och igår var det alltså dags ”igen”! Kände mig som en ROCK STAR för en kväll!


Väl hemma i förorten sprang jag på frun på toan i mörkret vid midnatt, kul att ses konstaterade vi båda i armarna på varandra.

-       - Hur var kvällen? undrade hon. Jag drog ett compilat av intrycken och de centrala delarna av det jag fått till mig, vi skrattade båda så att tårarna rann. Det får mig osökt att tänka på att gläds man åt lite har man mycket att gläds åt. Behöver jag lägga till att jag är tacksam?

Glad fredag på er alla kära människobarn//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar