torsdag 3 maj 2012

Fotboll - högt och mkt lågt

I taxin i London för någon vecka sedan tog jag bilden nedan. Nog är han "Special" alltid - I like. Grattis till ligaseger i det tredje landet - England, Italien, Spanien. Riiispect.


Så långt allt väl. Nu  kommer vi till avdelningen helt j--- korkat. Vi börjar med löpsedeln på The Sun där man dagen till ära - då nationen har fått en ny förbundskapten i fotboll - passar på att driva med hans talfel. Moget?


Därefter fortsätter vi med temat fotbollsrelaterade stolligheter. Italiens förbundskapten Cesare Prandelli tycker att fler homosexuella fotbollsspelare ska avslöja sin sexuella läggning.Men det tycker inte Udineses stjärna Antonio Di Natale. 



Han säger att "– Jag undrar: hur skulle fansen reagera? Vi kan knappast förutse allas reaktioner. Jag är ledsen, men jag delar inte uppfattningen att det är rätt, åtminstone inte i fotbollsvärlden, att offentliggöra en så viktig privat angelägenhet. Vår värld är, på vissa sätt, mycket komplicerad, säger han."

Verkar vara en obeskrivligt komplicerad värld, långt mer komplicerad än jag kunnat föreställa mig. Min värld är bra mycket enklare till sin natur, i min värld får alla vara som de vill. Helt okomplicerat.

Ber till mina gudar att jag slipper bli fotbollsproffs i Italien i mitt nästa liv.

Glada//doc.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar