måndag 7 maj 2012

Måndag

Först ett spännande och roligt uppdrag på World Trade Center. Uppdragsgivaren D&B säljer – lite förenklat – information som hur företag mår finansiellt runt om i världen för att deras kunder ska kunna hantera risk, undvika kreditförluster och därmed göra bättre affärer.


…och där kommer jag osedvanligt väl in i bilden. Mer information gör ingen ledsen glad om det inte är rätt information, osv. Gratis smoothie blev det också, absolut en av upp-sidorna med detta jobb.


Mitt upp i allt dök en bekanting upp, riktigt kul att ses Dario. Kommer för alltid att minnas mellanlandningen i Köpenhamn på väg hem från Island:-)


Konstigt hur bilder ibland verkligen kan ljuga. Jag ser ju ut som jag gör, men hur Dario egentligen ser ser ni nedan, viss skillnad - eller hur?


Sen bums på pendeln mot SAS Institute i Frösundavik där min fru jobbar. Hennes avhandling hade anlänt, med bud, rykande färsk från tryckeriet. Detta skulle firas – absolut!


Grattis min älskade, du har gjort ett omänskligt jobb – framför allt denna vår! I am SO proud:-)

På pendeln – på väg tillbaka till centralen – fick jag ett meddelande från Benny Haag, FB är inte så tokigt – det connectar på sitt lilla märkliga vis. Grattis till din nya bok! Jag hoppas & tror att våra vägar korsar framgent, ska absolut läsa:-)


Sen på Expressen till Arlanda och ett snabbpass på SATS. Det var tungt och varmt, gymet ligger högst upp och har ”solfönster” precis som på SATS Zenit. Bubbelpoolen höjer dock betyget avsevärt.Därefter Yakiniku i Skycity, som vanligt. Galet god. 

När jag kom upp i loungen så var det korvutdelning för ”allmänheten”. Som att se på när de utfordrar djuren på savannen på Kolmården. Undrar vad de hade sysslat med hela dagen som var så hungriga?


På Landvetter fick jag mess om att allt gått bra hemma, bortsett från ett lite ”missöde” med en st liten korv i badkaret. Räcker så.

Anlände hotellet på Avenyn nyss, lite admin, genomgång av morgondagens presentationer och sen bums i säng. Länge sedan jag sov en hel natt, ZZZzzzzzzz………

allt gott, bra början på veckan//doc.

2 kommentarer:

  1. Have a nice sleep! När du vaknar hittar du en bekantings bomärke hos mig! :)

    SvaraRadera