onsdag 31 mars 2010

Små detaljer och stora drag

Har märkt att jag har koll på andra grejer än förr, eller kanske rättare sagt har jag inte koll på vissa grejer – som förr. Jag vet, det låter lite konstigt vid en första anblick.

Jag var och storhandlade häromkvällen och det började med att jag glömde pantkvittot i maskinen, någon ärlig medborgare upplyste mig. När jag sen satt i bilen på väg hem så skulle jag ringa den ena av mina två bästa vänner och det slog mig att jag inte hade någon aning om vad han hade för telefonnummer. Min iPhone visste, självklart, men inte jag.

Hur många telefonnummer kan jag utantill? Ettpar3stycken, på sin höjd. Eller som när jag skulle beställa tid för att byta till sommardäck på bilen, ”vad har du för registreringsnummer?” Inte vet jag. Allt sånt där får inte ta plats på min hårddisk, den är full av annat tänker jag.

Eller är det åldersdemens alla redan tro? Är jag bara allmänt förvirrad eller är det en kombination av både och?Ibland tror jag helt enkelt att jag tappat minnet. Men dagar som denna tror jag att jag blivit bättre på att fokusera på andra saker, det som inte är siffror och detaljer av allehanda slag. Har jag månne fått förmågan att se till de stora dragen i livet, i stället för försöka ha koll på allt?

Jag tror att det är så det är. Huvudet är fullt av livet, av ambitioner, drömmar och möten. Möten med det okända, möten med människor som jag redan känner och de jag ännu inte mött. Känner du som jag så ring mig på nr 070-53X 49 XX eller ngt liknande.

GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar