söndag 2 maj 2010

Soft söndag – kanske den sista innan…!

05.13 säger 3-åringen att ”nu vill jag gå upp…” Well, det vill INTE jag. Lyckades somna om, båda två. Väl uppe och frukost så börjar vi planera dagen.

Vi ska handla spjälsäng, blocket har inte gett resultat. Börjar med att tvätta bilen på gården. Frun går på promenad. Lite mellis till de små och sen bär det av till vår favvopark på Söder.

SOL, härligt, barnen leker och vi känner livet, värmen och glädjen. Känns som att vi alla tinande upp efter den långa vintern som varit. ”Hon tar min spade fast jag hade den först…”, så nog med upptinande och mot någonstans att äta lunch. Kanske ngt Indiskt föreslår min fru.

Vi hamnar på Skatteskrapan, en gammal favorit, typ fika/mat i samma andetag. Gott tycker vi stora, sådär tycker de små. Det var för starkt för dem. Och där kommer Jakob Eklund och går, gillar honom verkligen, på film då ska väl tilläggas för ordningens skull så ingen frestas att läsa det som om jag kände honom ”också”. Minns ni när han och Hoffa hade rymt i Tusenbröder och ”kvartade” hos den där gamla damen? Den är oslagbar, även fast det inte gick så bra – för den gamla damen.

Dags för simhopp för en av de små, leverans på Eriksdal. Sen till Nacka för att handla på Barnens hus, det blev en fin säng. Bebben kommer att bli glad och sova bra (HOPPAS JAG!). Sen storhandla, hem och plantera tomatplantan provisoriskt, åsså grilla för andra dagen i rad. Bäst att passa på säger vi båda.

Kör ett yogapass, g´natt på de små, en stund i bastun och sen fotmassage till frun. Nu börjar dagen minst sagt lida mot sitt slut – kanske den sista softa söndagen innan nästa medborgare anländer!

Spännande värre:-)

2 kommentarer:

  1. Du visste inte då hur rätt du hade! Grattis och välkommen till världen lilla kusinen!

    SvaraRadera
  2. Hallå Carol, tack för din kommentar och ditt välkommen till vår nya medborgare! Är sugen på att skriva om det "hela", så häftigt - större än någonsin på något vis!

    Kramar//air-team

    SvaraRadera