torsdag 13 januari 2011

Energimöten

Började dagen med ett frukostmöte med prof. Ekenberg på Thelins vid Fridhemsplan. - Vi ses alldeles för sällan, säger vi i kör när vi väl ses.

Vi avhandlar allt mellan vetenskapsteoretiska betänkligheter och alternativa sätt att ge ut böcker på. Två räkmackor och sammanlagt 6 koppar kaffe senare är det dags att bryta upp. Vi ska ses snart igen, inom kort. Det som ligger i ”pipen” är en gemensam forskningsartikelplan. Kan bli bra, lagom populistisk.

Jag har, verkligen, honom att tacka för mycket. SJålv brukar han, när tillfälle ges, gå steget längre och säga att ”jag har lärt den grabben allt han kan…” Riktigt så långt vill jag nog inte sträcka mig, men visst ligger det en del sanning i det hela – inte minst vad gäller The Field of Decision Analysis☺

Dagens lunchmöte var sen med min mentor. Väldigt givande – på flera plan! Hon är klok som en uggla, jag har sagt det förr och det tål att upprepas. Fick så många tankar och idéer att 1/3-del hade varit mer än nog. Jag är glad att JH tussade ihop oss, tnX!

Inget möte på eftermiddagen – som tur var. I stället förberedelser inför kommande veckan då det är härligt fullt med spännande talaruppdrag. Ett av dem i en liten stad i norr – ska bli riktigt roligt!

Sleep tight!//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar