tisdag 4 januari 2011

Pengar på kontot?

Körde ett tidigt pass på SATS i morse. Trampade på det jag tidigare kallade för ”tantcykeln” - pheW:-/

Antecknade och planerade vårens föreläsningar. Har lagt upp ett antal nya som jag slipar på, funderar kring och utvecklar på mitt lite här lite där-vis.

Lite ångbastu på det hela och jag var up and running för fortsättningen på dagen.

- Glad fortsättning, hörde jag en röst i trappan på väg upp i till kontoret. I nästa andetag sa han, synd att du ska sluta. Sluta med vad? - Ja, sluta här på jobbet, jag hörde det i dagarna, fortsatte han.

- Haha, så länge folk pratar om en så finns man tänkte jag. – Inte ska jag sluta, sa jag - och tänkte i mitt stilla sinne att jag är ju löneslav - och lade sen för säkerhets skull till att förutsatt att inte pengarna och den konstnärliga friheten visar sig vara i en sällsam symbios!

Det är tur att lögnen finns, för tänk om allt man hörde vore sant.

Och på tal om pengar så är det just det som är temat på ett av vårens spännande event, nämligen på Relationsdagen i Uppsala. Staffan Landin ska prata om fattiga och rika, Göran Persson ska prata pengar utifrån ett globalt perspektiv och jag från ett individ dito.

Är vi alla till salu om pengarna är de ”rätta”, hur hanterar vi våra slantar i vardagen och hur viktigt är det med pengarna i ett livsperspektiv?

Gjorde själv räkningarna häromdagen och kom osökt att tänka på detta klipp -> hipp hipp vid bankomaten.

cash is king – har jag börjat misstänka…☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar