måndag 10 januari 2011

Sen kväll i förorten. Tyst i huset.

Just skrivit, nästan, färdigt ett provkapitel som vi ska skicka in till förlaget senast på fredag. Det finns således tid för korrigeringar, men det känns som att lagt kort ligger i detta nu.

Det blev ett kapitel om varför gratis är gott och varför även beslutsdoktorer tar knasiga beslut då de förblindas av gratisfenomenet. Dessa tankar ser också ut att bli gångbara i föreläsningssammanhang och ett av exemplen – både i boken och i kommande föreläsningar – kommer vara en självupplevd och utelämnande episod om hur gratis lätt förvandlas till något dyrt.

Nåväl, nu kan inga pengar i världen hålla mig vaken längre och tänk att allt det bästa i livet är GRATIS! Men det är inte de sakerna som förblindar oss - att vi är friska, att vi har vänner och att vi lever i ett fritt land. Ne, det handlar ju då istället om saker som allt oftare i dagens samhälle, prylar. Mer grejer till vinnarna (ska du säga tänker någon… Ja, jag vet – men kasta första grejen du då;-) )

Fick många goa mail efter mitt förra inlägg om tacksamhet. Tacksamhet är också gratis och det sprider så mysiga ringar på vattnet – for free. Jag behöver inte mer för att vara tacksam, jag behöver mindre – oavsett om det är gratis eller inte.

G´natt och sov god gratissömn där ute kära medborgar//doc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar